Andre Sider af mig

mandag den 29. august 2016

Tid

4 måneder - 17 uger - 122 dage - 2935 timer - 176123 minutter - 10.567.450 sekunder.

Tid, jeg har fået givet siden mine øjne endeligt så klart, og min hjerne i afmagt indrømmede sandheden.

Jeg er alkoholiker, og jeg er ædru.

Og for hvert sekund der går, kommer jeg længere væk fra det stof, der tidligere styrede hele min hverdag.

Det er ikke altid nemt, at være ædru. Alting har jo sin pris - også det, at opgive sit stof. Det forhold, man er involveret i. vil kunne vise sig at være afhængigt af at man indtager sit stof. Den hverdag, man har opbygget, vil kunne styrte sammen, når brugen af stoffet ikke længere er mørtelen mellem stenene. De tanker, der tænkes, er pludseligt anderledes - nye - skræmmende. Og selv Tiden begynder at opføre sig anderledes. Den starter med at gå langsommere, for så pludseligt at sætte farten op og blive hurtigere, end man bryder sig om, før den endelig lander på det normale. Hvor et sekund varer et sekund, og dagene er af nøjagtig samme længde.

Og man opdager, at Sindsro er en tilstand, der opnås med glæde og smil. En tilstand, man dagligt frivilligt beder om, for at kunne acceptere de ting, man ikke kan ændre. Så man på den måde kan bede om mod til at ændre de ting, man kan. Og finde visdom til at kende forskellen .

Tak fordi I er her, så jeg også kan være her.

Tak for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar